국제화 시대에 부응하는 성공적인 글로벌 리더
교양교육의 목적은 본원적으로 다양한 전공학업 분야를 넘어 모든 학생에게 요구되는 인간, 사회, 자연에 대한 폭넓은 이해를 바탕으로 학생들이 건전한 세계관을 정립하고 가치관을 확립할 수 있도록 돕는 데 있다.
특히 세계화된 정보사회라는 새로운 시대를 맞아 교양교육은 먼저 비판적이고 창의적인 사고 능력을 함양하고 개방적인 태도 아래 합리적인 의사소통을 할 수 있는 역량을 길러 학생들이 그가 속한 공동체에서 시대정신에 부응하는 높은 문화생활을 영위할 수 있도록 하는 데 기여해야 한다.
ECIS/SIS에서의 교양교육은 더욱이 국제화라는 교육방향에 어울리도록 문화다양성을 존중하는 ‘글로벌 마인드’를 함양하는 데 더 큰 비중을 둔다. 물론 본교가 선정한 7대 핵심역량을 골고루 배양하도록 역량 간의 균형과 융합을 소홀히 하진 않는다. 주로 기초학문분야의 탐구 성과를 내용으로 하는 이러한 교양교육은 전공 교육과정을 이수하는 데도 토대가 되고 의미를 부여한다.
The purpose of General Education is to help students to establish a sound worldview and get insight into values based on broad understanding of humans, society and nature, which is required for all students beyond the diverse major study fields.
Facing new era of global information society, General Education has to foster the competencies of critical and creative thinking and of open communication, so that the students can lead the cultural life in the their community.
In addition, General Education in ECIS/SIS, following the educational direction of ‘Globalization’, lays more weight on cultivating 'global mind' that respects cultural diversity. Of course, the seven core competencies selected by the University are
to be balanced and interwoven in the whole curriculum. This General Education, of which the contents are mainly the results of research in the field of basic disciplines, is also the foundation of the various major studies.